Algemene voorwaarden (Aannemer - Particulier) 

  • De planning van levering en uitvoering kan slechts uitgevoerd worden na betaling van het  overeengekomen voorschot, bij het betalen van ons voorschot gaat u akkoord met onze algemene voorwaarden. Indien een voorschot wordt overeengekomen. Het eerste voorschot dient op onze rekening te staan voor de aanvang van werken en voor de aangekochte materialen.
  • Bij bouw, vernieuwbouw en alle andere opdrachten waarbij administratieve vergunningen te pas komen dragen wij geen enkele verantwoordelijkheid wat de administratieve vergunningen betreft. Eventuele schade en boetes vallen integraal ten laste van de klant 
  • De klant moet ervoor zorgen dat voor de aanvang van de werken de werf vlot bereikbaar en vrij is. Hij moet tevens zorgen voor afgifte op voorhand van de sleutel als de werf gesloten is. De werf moet door de klant in het voordeel van de aannemer gratis voorzien worden van water en elektriciteit. 
  • Alle geleverde materialen blijven onze eigendom tot op het ogenblik van volledige betaling. De klant staat vanaf levering op de werf in voor schade aan en vervreemding van ons materiaal dat zich op de werf bevindt. De klant neemt voor dit alles een goede verzekering, ook tegen brand en stormschade , dit alles in ons voordeel. De klant zorgt voor een zorgvuldige stockering van de werf geleverde goederen en voor de beveiliging daarvan 
  • Betwistingen over leveringen, uitvoeringen of facturatie dienen binnen de zeven dagen na levering, uitvoering en/of facturatie. Wij zijn niet aansprakelijk voor zichtbare gebreken kenbaar gemaakt na voornoemde periode. Het contract kan op die basis niet meer ontbonden worden. Verborgen gebreken die niet vallen onder de specifieke wettelijke waarborg regels van artikel 1792 van het burgerlijk Wetboek moeten uiterlijk binnen het jaar na uitvoering worden ingeroepen. 
  • Indien de klant de bestelling weigert , het contract vernietigt of er geen uitvoering kan worden aangegeven, dan moet de klant een schadevergoeding van 15% van het totaalbedrag van de aanneming betalen binnen de 15 dagen. Bij het laattijdig betalen zal er een juridisch dossier opgemaakt worden en zal de klant het bekostigen . Indien art. 1794 van het Burgerlijk Wetboek door de klant zou worden ingeroepen, wordt de post van al wat de aannemer bij de aanneming had kunnen winnen bepaald op 10% van de afgezegde werken. 

 

  • Als wij zelf het contract niet nakomen, is de klant gerechtigd op een soortgelijke vergoeding als diegene die wij van hem kunnen vragen als hij het contract niet nakomt. 
  • Al onze facturen worden voor aanvang van de werken met 50% betaald, bij de afwerking van de werf 30% en bij het eindigen van de werf 20%. Bij gebrek aan effectieve betaling zal er een interest van 12% per maand tot effectieve betaling zijn. Bij gebrek aan tijdig betaling zal de klant een schadevergoeding verschuldigd zijn van 10% van het totaalbedrag, met een minimum van €125.
  • De prijs van de materialen wordt vastgesteld op basis van de catalogusprijzen van de fabrikant, bij het maken van een offerte zal onze offerte slechts 30 dagen geldig zijn. 
  • Op alles wat niet expliciet in deze voorwaarden genoemd wordt is het Belgisch recht van toepassing. 
  • Meerwerken worden pas uitgevoerd na bevestiging van de opdracht door de klant als de offerte is overeengekomen. 

Bij elke juridische ingreep zal het ten koste worden van de klant.